Skip to content

Hora de sortida: 11:00

Hora d’arribada: 17:30

Aproximació:

Sortim a les 7:00 de Canovelles punt de trobada i enfilem la C-17 direcció Ripoll i des d’allà direcció Camprodon i Setcases, tanmateix sempre hem de tenir problemes amb l’aproximació. I aquest era casi bé impossible de preveure, sortint de Sant Joan de les Abadesses ens trobem amb una enorme volta ciclista que ens reté una hora i mitja a la carretera, quan et passen coses d’aquestes millor prendre-s’ho amb humor, total que tot i haver dit i repetit que aquest cop començarem a pujar d’hora per a l’hora de dinar estar abaix no ens hi posem fins les 11 i lògicament som els últims a pujar, per variar, però es qui havia de dir que ens retindria a la carretera una volta ciclista!

Excursió:

Es tracta d’un any en que ha nevat molt i a aquestes alçades de maig encara trobem força neu, tanmateix, la situació de pujada pot canviar bastant si el féssim per exemple el febrer, o si el féssim a l’estiu e seria una passejada.

Deixem els cotxes al pàrquing i enfilem per el camí cap al refugi de Ulldeter seguint les indicacions que es troba a la mateixa carretera. El camí transcorre enmig d’un petit bosc i coincideix amb el GR11, al passar al refugi ens trobem amb una pujada que ens porta cap a la zona de l’estació d’esquí d’Ulldeter, quan vam fer la ruta es trobava tancada, en aquesta pujada comencem a trepitjar neu.

Arribats a un replà amb un llac que s’estava desglaçant ens calcem les raquetes i comencem a pujar cap al coll de la Marrana, el cim ens queda a la dreta. Es veuen bastantes petjades,  el risc

d’allau esta a 1 però en aquesta pujada en altres condicions pot ser dels punts on hi ha més probabilitat d’allau, de fet veiem la marca d’un allau recent sota una cornisa de neu.

La pujada amb raquetes no presenta complicació, una mica de cansament i ja està, les raquetes ens ajuden degut a que es neu bastant desfeta. Al arribar al coll de la Marrana deixem el GR11, que segueix en direcció a Nuria i enfilem cap al cim, el camí no te pèrdua, degut a que per on transcorre el camí no ho ha gaire neu optem per treure’ns les raquetes i pujar per allà.

Fem cim poc abans de les dues del migdia, allà trobem un parell de grups més, un d’ells han fet el cim des del Pic de la Dona. Parem un moment al cim a fer les fotos de rigor i un tiento a una petaquilla de rom que portava, que en aquestes condicions entra millor que l’aigua, Només un traguet, per descomptat, de totes maneres lo de la l’ampolleta sembla que ho anem institucionalitzant. Estem molt contents perquè portàvem dos excursions amb neu en que no havíem pogut fer cim.

El bastiments coronat

La baixada no presenta complicacions, en el temps de baixada s’ha de comptar que parem una bona estona a dinar en el circ de sota el coll al costat d’un llac que s’està desglaçant, fa un dia preciós i ja que estem arrecerats del vent aprofitem per fer estirar-nos una estona i gaudir del dia.